Community

Snelheid blijft laa...
 
Deel:
Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Snelheid blijft laag

1 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
487 Bekeken
0
Topic starter

Onlangs hebben wij ons internetabonnement verhoogd naar 250MB. 

De snelheid die wij thuis halen (bekabeld) is echter 100 MB. Wij hadden voorheen een abonnement van 50MB. Ziggo geeft aan dat het juiste pakket actief is, en omdat wij nu 100 ipv 50 mb halen, het probleem binnenshuis zou moeten zitten. 

Ik zou echt niet weten wat ik moet doen. Wij hebben vorig jaar nieuwe kabels getrokken dus ik denk dat het daar ook niet aan kan liggen. 

Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Het is zonde dat wij meer dan 50% van de snelheid niet halen maar er wel voor betalen aan Ziggo

1 antwoord
0

Beste Niels,

Dank voor het gebruiken van de Madicom Community. 

Als ik je bericht zo lees, kan de oorzaak van een trage snelheid aan meerdere dingen liggen. Laten we proberen om het stap voor stap uit te zoeken en op te lossen.

Stap 1 - Het modem
Alhoewel er meer snelheid wordt gehaald dan het oude abonnement, adviseer ik je toch om het modem even van de stroom af te halen en na 30 seconden weer op te starten. Zo weten we zeker dat het nieuwe abonnementsprofiel vanuit je internetprovider is geladen.

Stap 2 - Directe verbinding controleren
Sluit je computer of laptop rechtstreeks aan op het modem.
Test de internetsnelheid via 2 speedtest websites (via bijvoorbeeld www.speedtest.net en de ziggo speedtest).

Haal je niet de gewenste snelheid? Probeer dan ook even een andere internetkabel en een ander apparaat, bijvoorbeeld een laptop. Controleer hierbij of je laptop wel een snelheid van 1000 Mbit/s aankan. Je kunt dit controleren door het typenummer te googlen en in de specificaties te zoeken naar LAN. Staat hier 10/100, dan kan de laptop maximaal 100 Mbit/s aan. Staat hier 10/100/1000, dan kan de laptop 10.000 Mbit/s aan.

Haal je de snelheid nog steeds niet? Dan zit het probleem hem in het modem of het gedeelte ervoor. Neem in dit geval contact op met de Ziggo klantenservice en leg uit wat je hebt getest. 

Haal je hier wel de volledige snelheid? Dan gaan we verder naar stap 3

Stap 3 - Controleer eventuele switches/routers die na het modem zijn aangesloten
Heb je een switch na het modem aangesloten? Controleer dan of dit een zogenoemde Gigabit switch (10/100/1000 Mbit/s) is. Deze switches zijn geschikt voor een snelheid tot 1000 Mbit/s. 

Je kunt dit controleren door het modelnummer te googlen en de specificaties te raadplegen, of je kunt het modelnummer hier plaatsen, dan controleren wij het even voor je.

Is de switch geen Gigabit switch? Dan is dit de oorzaak waardoor je slechts 100 MBit/s haalt. Het netwerk is namelijk zo snel als de zwakste schakel. In dit geval laat de switch niet meer dan 100 Mbit/s toe. Je kunt de switch vervangen voor een Gigabit switch.

Is de switch wel een Gigabit switch? Dan gaan we verder naar stap 4

Stap 4 - Controleer overige apparaten
Controleer in deze stap de overige apparaten in je netwerk. Heb je meerdere switches of routers? 

 

Mocht je hierna nog niet de gewenste snelheid behalen, stuur dan alstublieft wat meer info, bijvoorbeeld hoe het netwerk thuis eruit ziet, hoe je de laptop/computer hebt verbonden, het merk/type van je apparaten. Je kunt er ook voor kiezen om het probleem te laten onderzoeken en herstellen door ons. Neem in dat geval contact met ons op door hier te klikken.

 

Met vriendelijke groet,

Madicom Servicedesk

* Dit is het officiële account van Madicom.
-
Madicom.nl

Je antwoord

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Je vraag *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

 
Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen
Deel:
Top