Community

Prive en zakelijk g...
 
Deel:
Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Prive en zakelijk gescheiden netwerk

1 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
655 Bekeken
0
Topic starter

Hallo beste mensen,

 

Wij hebben thuis 1 internetverbinding glasvezel van T-Mobile. Nu heb ik sinds kort een klein kantoor aan huis. Ik zou graag willen dat mijn computer en printer buiten dit netwerk vallen. Kan ik 2 netwerken maken, waarvan 1 prive en de ander voor zakelijk? Of moet ik dan 2 internetproviders nemen, zoals bijvoorbeeld Ziggo naast de T-Mobile?

1 antwoord
0

Beste Oscar,

Dank voor het gebruiken van de Community. 

 

Het nemen van 2 internetproviders is niet nodig. 

Je zou 2 (virtuele) netwerken moeten creëren. Hier gebruik je dan 1 voor privé en 1 voor zakelijk. Dit wordt ook wel VLAN genoemd.

Hiervoor heb je een switch nodig welke de mogelijkheid ondersteund VLAN's in te stellen. Deze switch verbind je met een UTP internetkabel aan je modem, en de apparaten welke nu in het modem zitten verbind je vervolgens op de switch. 

Wij maken zelf gebruik van VLAN's via een TP-Link switch. 

In dit artikel vind je meer informatie over de VLAN functies van TP-Link en hoe je dit zou moeten opzetten. How to configure 802.1Q VLAN on TP-Link

Mocht je er niet uitkomen, dan vernemen wij dat uiteraard graag. Je kunt via deze pagina contact met ons opnemen: Klik hier om contact met ons op te nemen.

* Dit is het officiële account van Madicom.
-
Madicom.nl

Je antwoord

Auteursnaam

Auteur e-mailadres

Je vraag *

De maximale toegestane bestandsgrootte is 10MB

 
Voorbeeld Revisies van 0 Opgeslagen
Deel:
Top